- Staat er nog eens een nieuwe YouTube-superster op? Dat lijkt steeds minder vaak te gebeuren.
- YouTube lijkt eerder het thuis te worden een oneindig aantal succesvolle nichemakers.
- Business Insider spreekt erover met twee topmannen van YouTube. “De top bereiken, is erg moeilijk.”
- Lees ook: Hoe Google een mogelijk Amerikaans verbod op TikTok gebruikt om extra advertentiedollars binnen te slepen voor YouTube
Zit je veel op YouTube, dan kun je waarschijnlijk de eerste golf van topmakers op het platform opnoemen, van Lilly Singh en PewDiePie tot Zoella en Tyler Oakley.
Tegenwoordig wordt het daarentegen – zelfs voor een extreem online savvy persoon – steeds moeilijker om de nieuwe golf van makers te kennen die het platform domineren en er mainstream successen behalen.
Tijdens VidCon, de jaarlijkse makersconferentie in Anaheim, Californië, spreekt Business Insider met YouTube-topmannen Amjad Hanif, vicepresident van productmanagement voor makers, en Kevin Allocca, global directeur cultuur en trends. We bespreken waarom er tegenwoordig minder sterren op het platform door lijken te breken.